POPULARIZACIJA AUTOBUSKOG PREVOZA DECENIJA POSTOJANJA BALKAN TRANSPORTA
Na stranici Balkan Transporta neretko vidimo naše autobuse uslikane širom Beograda i Srbije. Zainteresovali smo se za njihov rad i prijatno se iznenadili posvećenošću, entuzijazmom i profesionalizmom ovog dvojca.
Predlažemo vam da u nastavku pročitate interesantno viđenje autobuskog saobraćaja u Srbiji kroz prizmu Dušana i Igora a za više informacija o njihovom radu, predlažemo vam da posetite njihovu fb stranicu (2) Balkan Transport | Facebook
Odakle ideja da se napravi upravo ovakva stanica?
Na samom početku niko nije mogao da pretpostavi da će to izgledati ovako. Sama priča Balkan Transporta počela je zapravo iz ljubavi prema autobusima i fotografisanju istih. Ovo je u prvo vreme bio hobi za koji smo izdvajali vremena kada nam se ukazivala prilika. U međuvremenu, kako je sama zajednica rasla, vremena se menjala, promenila se i naša vizija. Uspeli smo da usavršimo i definišemo primarne ciljeve ka kojima želimo da težimo svojim aktivnostima i Balkan Transport počinje da biva jedna od primarnih stvari u našim životima. Razlog tome je jedinstvenost i udobnost funkcionisanja u sklopu Balkan Transporta, koju smo uspeli postići zahvaljujući ljubavi prema ovom poslu i međusobnom razumevanju. U avgustu ove godine obeležavamo prvu deceniju postojanja, i zaista se možemo pohvaliti sjajnim saradnjama i projektima koje smo realizovali sa renomiranim kompanijama sa našeg tržišta i priznatim svetskim proizvođačima autobusa.
Pored zaljubljenika u autobuse ko su vam još pratioci?
Zaljubljenici u autobuse su svakako na prvom mestu. Važno je istaći da je ova grupa malo složenija, i da obuhvata ljude različitih doba i iskustava. Prisutni su nešto mlađi ljubitelji autobusa koji svojim aktivnostima zaista podsećaju na nas iz nekih mlađih dana. Nikako ne treba zaboraviti i vozače, vozno osoblje i predstavnike kompanija koji predstavljaju našu aktivnu publiku koja svojim aktivnostima značajno doprinosi našem radu u vidu fotografija sa različitih mesta i informacija iz prve ruke. Naravno, tu je i nešto starija publika, koja svojim pričama neretko doprinosi našem radu i oživljavanju retro kutka, u sklopu koga se prisećamo nekadašnjih priča i fotografija sa teritorije naše zemlje i regiona. Pored zaljubljenika, prate nas i putnici, koji putem naših stranica na društvenim mrežama imaju mogućnost da se upoznaju sa uslugama i vozilima kompanija sa našeg tržišta, i na taj način odluče kome će ukazati svoje poverenje. U narednom periodu imamo u planu i značajniju aktivaciju i ovog dela publike.
Takođe, prisutan je i izvestan broj prodavaca vozila sa koji nas prate, i kojima neretko izađemo u susret u vidu oglašavanja u cilju prodaje vozila.
Kako dolazite do materijala odnosno fotografija autobusa?
Pored navedene aktivacije publike koja nas prati, čiji doprinos je izuzetno veliki, naš tim nastoji ka tome da konstantno predstavljamo nešto novo i interesantno našem tržištu. Uz praćenja dešavanja u autobuskim kompanijama na našem tržištu, aktivno radimo na idejama i definisanju projekata za koje smatramo da bi postojao interes kod publike. Jedan od takvih projekata je kratak dokumentarni film o dve i po uspešne decenije VDL Berkhof modela na našem tržištu a koji smo realizovali u saradnji sa predstavništvom kompanije VDL Bus & Coach u Srbiji.
Čime se Balkan Transport još bavi osim motivisanja prevoznika da podižu kvalitet usluge?
Pored motivisanja prevoznika da unapređuju svoj kvalitet usluge, naši primarni ciljevi su standardizacija, omasovljenje i popularizacija prevoza putnika autobusima. Svedoci smo da je na našem tržištu dostupan širok raspon nivoa kvaliteta
usluge. Ukoliko zanemarimo savremenija vozna sredstva, lako možemo uvideti da u značajnom delu kompanija na našem tržištu prevoz putnika funkcioniše na isti način kao i pre pola veka, kao suvi prevoz od tačke A do tačke B. Ukoliko još na ovo dodamo nezavidno stanje voznog parka, dolazimo do zaključka zašto veliki broj naših sugrađana ima odbojnost prema uslugama autobuskih kompanija, i iste koristi isključivo kada nema alternativu. Neretko dolazi do generalizacije, pa i kompanije koje se svojom politikom poslovanja trude da održe nivo svojih usluga na primerenom nivou bivaju okarakterisane na isti način sa onima koji o svom poslovanju baš i ne brinu, i to iz razloga jer je na našem tržištu nažalost imamo više loših primera prakse. Naša glavna misija je da to promenimo zajedničkim snagama, i na taj način da povratimo ljudima želju za putovanje autobusom.
Ko stoji iza stranice Balkan Transport?
Iza Balkan Transporta stoje dva entuzijasta koji uslugu prevoza putnika vide znatno kompleksnije i sa dosta mogućnosti za napretkom u odnosu na to kakva je ona danas. Svojim stavovima i delovanjem, aktivno učestvujemo u izgradnji imidža autobuskog prevoza na našem tržištu. Iako se trenutno primarno bavimo drugim poslovima, koračamo ka cilju kada će Balkan Transport biti naša glavna priča kojoj ćemo pored ljubavi posvećivati i vremena koliko želimo. Shodno rezultatima koje smo postigli sa 22 tj. 26 godina, nadamo se da najbolji deo priče tek sledi.
Omiljeni tip autobusa i zbog čega?
Sa našeg aspekta ovo pitanje se definitivno može porediti sa onim kada dete pitaju kog roditelja više voli, ili roditelja koje dete mu je draže. Svaki proizvođač sa određenim modelom nosi svoju posebnu priču. VDL Berkhofi jesu zaista obeležili (i još uvek obeležavaju) značajan period na našem tržištu zbog svojih performansi. Nikako ne treba zaboraviti Neoman grupu sa vanvremenskim dizajnom poslednjih generacija modela Starliner i Skyliner. Međutim ono što nam je negde srcu najdraže dolazi iz Evobus kuhinje. Setra i Mercedes sa svojim modelima S517HDH i Tourismo zaista su postavili nove standarde kada je reč o autobuskoj industriji poslednjih godina. Shodno tome, simpatije idu za ova dva modela iz iste porodice.
Vizuelni identitet prevozničkih kompanija u Srbiji – mišljenje?
Vizuelni identitet je zaista tema o kojoj bi bilo dosta prostora za priču, posebno kada je reč o ovoj temi na našem tržištu. Tokom saradnje sa velikim brojem prevoznika upravo je ova tema jedna od glavnih gde dolazi do nerazumevanja i razilaženja naših i njihovih mišljenja. U prilog tome govori činjenica da na našem tržištu imamo zanemarljiv broj kompanija čije su sve vozne jedinice u potpunosti usaglašene po pitanju vizuelnog identiteta. Vizuelni identitet je zaista sredstvo prepoznatljivosti vozila i brenda. Imaju izuzetan potencijal kod potencijalnih putnika i važan su element. Shodno tome, sadržaj istog je potrebno je temeljno i smisleno izgraditi uz definisanje njegove individualnosti. Prevoznici na našem tržištu nažalost nisu bliski sa ovom temom, posebno ne ukoliko pričamo i o potencijalnoj standardizaciji identiteta unutrašnjosti. Primeri dobre prakse mogu se videti u zemljama Evrope kao što su Austrija, Nemačka i Švajcarska, dok je kod nas potpuno drugačija situacija. Neretki su primeri gde prilikom nabavke nekih od polovnih vozila iz Evrope, domaći prevoznik samo postojeći logo zameni svojim, dok kombinacija boja i kolor-šema ostaju iste. Čak su postoji primeri gde kompanija uopšte nema ista vozila u floti. Ovo nema smisleni cilj, posebno ne ukoliko pričamo o maksimalnoj iskorišćenosti potencijala vizuelnog identiteta.
Kakvi su vam planovi za narednu godinu?
U planu za narednu godinu nalaze se ideje čiju je realizaciju prekinula situacija usled pandemije tokom perioda za nama. Na putu ka glavnom cilju i samostalnoj finansijskoj održivosti naše priče, glavni plan za naredni period i narednu godinu je pronalazak aktivnog partnera od prevoznika u našoj zemlji i zajednički rad na interaktivnom marketingu. Od tekućih projekata, sledi usavršavanje i ekspanzija priče o klasama putovanja turističkim autobusima, autobuske reportaže do turističkih destinacija kako u našoj zemlji i regionu, i još verovatno dosta ideja koje se nađu na našem putu ka glavnom cilju.